MASYAALLAH GEMPAR! KUIH DAN MURUKU DARI SYURGA DI TEMUI CHERAS!

Melihat gayanya seperti kanak-kanak lain...  Namun lain hal dengan kisah adik ini si penjual kuih bangkit dan muruku dan segala hidupnya dihabiskan membanting tulang untuk jualan maruku dan kuih bangkit dikedai dan kaki-kaki lima tanpa sedikit pun tiada perasaan malu, walau kadang-kadang ada yang memperlekeh usahanya itu malah ada yang menghina, namun dia tetap teguh dan sabar menjual muruku dan kuih bangkit dari syurganya itu.

Nama adik ni Muhammad Syamsul Bin Shakiya (14) mempunyai 4 adik beradik.Abg nya bernama Muhd Saiful Akram (15), dua org adik perempuan bernama Noor Sabrina (11) dan Noor Syakila (3).

Mereka adik beradik mencari rezeki membanting tulang untuk membantu Ayah (31) dan Ibu (30) nya yg sakit disebabkan kemalangan bertahun yg lalu dan tidak mampu bekerja utk mencari rezeki. 

Adik ini selalu bawa bakul yg berisi kuih bangkit dan maruku untuk dijual di sekitar Taman Tenaga dan Bandar Sri Permaisuri Cheras Kuala Lumpur dengan berjalan di kedai-kedai makan untuk menjual kuih/maruku yang menjadi modal mereka untuk membantu ibu dan bapa yang sedang sakit, besar sungguh pengorbananmu adik! terhadap kedua ibubapamu pasti syurga balasanmu. Harga sebungkus RM3. Kuih bangkit dan maruku dihasilkan oleh Nenek nya, 

Adik-adik ini harus mencari wang paling kurang Rm50 sehari untuk membeli ubat keperluan harian Ayahnya yang sakit teruk seperti mempunyai target untuk mereka adik beradik, namun kadang-kadang duitnya tidak cukup. Adik ni cakap kalau dapat beli ubat pun selalunya hasil daripada orang yang bersedekah dia tidak pernah meminta dan tidak mahu meminta sedekah namun orang ikhlas memberi sumber pencarianya hanya dikaki lima dan kedai-kedai menjual kuih bangkit dan muruku untuk rezeki yang berkat dan halal sedih sungguh kisahmu adik.

Jadi nak pendek kan cerita, kalau anda ternampak terlihat adik beradik yg dimaksudkan membawa bakul menjual kuih/maruku tersebut, ikut ikhlas Hati anda lah. Sama ada mahu membeli, bersedekah ataupun tidak.

Sesungguhnya apa yg kita beri walaupun sedikit, Allah pasti membalasnya dengan penuh kebaikan.
Nak harapkan duit Baitumal keluarga adik ni pun tak cukup utk sara mereka 8 beranak katanya.
Sama-samalah kita doakan agar adik beradik ni dimurahkan rezeki dari Allah dan dpemudahkan segala urusan mereka dunja akhirat.
In Shaa Allah. Amin.

Nah Ini Nombor Jika Berhajat Bersedekah.. Adik ini sendiri dan keluarganya tidak tahu Admin menghebahkan pada umum mengenai kisahnya yang sedih ini

Alamat adik ni di Flat Sri Pulau Pinang, Blok 16, Rumah No3.
No tel : 011-23158539 / Mak 017-2129676

Mohon Sangat-sangat Agar Rakyat Malaysia Yang Perihatin Share Pada Kawan-kawan Yang Lain

MASYAALLAH GEMPAR! Kuih Bangkit Dan Muruku Dari Syurga Di Temui Di Cheras! Menitik Airmata Membaca Kisah Pelik Ini!
Posted by Kaki Share on Saturday, May 9, 2015



Allah melipat gandakan pahala sedekah sampai 700 kali lipat, sebagaimana disebutkan dalam Al Qur’an surat al Baqarah ayat 261 :


Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allahadalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh bulir, pada tiap-tiap bulir seratus biji. Allah melipat gandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Luas (karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui. (Al Baqarah 261)

Sumber : Saudari norjaeyah.eyja



Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment